2012年9月11日 星期二

開學恐懼症候群

暑假完了,很多學生都不想回校,自我當了老師之後才發現,其實一眾老師比學生更不想開學。

學生開學,回到課室打打鬧鬧,沒幾天就適應了上課的日子。老師呢?開學前兩星期就得回校開始朝九晚五的開會生涯。所謂會議,其實又大多沒開會的必要:不少會議只是分工和通傳,更有不少會議主持人早已寫了會議紀錄,開會只是按著那份會議紀錄照讀一次。你會說:不是吧?把文件傳閱不就可以了嗎?到真的把文件傳閱,甚至在內聯網發放給各同事,你會發現,根本沒有幾個人去看。大家就這樣形成了一個很怪異的文化:在開會時聽會議主持者朗讀會議紀錄,從不檢查郵箱,把文件亂丟,同時又發出「為甚麼我得坐在這兒開會?」的疑問。

兩星期的會議後,學生終於如洪水猛獸般回來了。開學的第一天,就有不少「異見」人士被趕走,不准上學:因為校服儀容標奇立異,必須回家整理並帶同家長回校面見才准回校上課。作為一個訓輔老師,每年更換校服的時間,以及每個長假期之後,我們都要守在校門讓學生逐一到我們跟前檢查校服。長假後的檢查重點是「染髮」、「裙短」、「窄腳褲」,換季的重點是「夏季上衣配冬季裙/褲」。當然,偶爾會發現有零星學生在手指紋了身,穿了舌環鼻環,甚或剪了一個如gem 般超級標奇立異的髮型回校,然後極力和訓輔老師對抗,見家長、一次又一次的被拒絕上課……這些學生,最後不是退學就是整理好乖乖回校上課,但抗爭的時間長短,要看家長與學生有多大決心捍衛自己的儀容了。

收雜費、派書簿、收發通告……當一切都完成得七七八八以後,就開始正式開始授課趕進度了,如果學校十一月上旬有統測的話,九月中旬,書還沒教一課,老師就已經忙著出卷。接下來的,就是掉入授課改作業補課出卷改卷計分授課改作業補課出卷改卷計分這個循環不息的阿鼻地獄了。

不知何時開始,每年八月中旬,當我在吃飯時嚷著不想開學的時候,我媽就會說:「你又不是學生﹗怕甚麼開學?」唉,其實我覺得開學可怕,是從開始教書那時開始的。

6 則留言:

  1. 果日同薯師妹出泥飲嘢,佢講左句:「車,點解要返學?」

    當頭棒喝

    而家做學生,唔返學根本就冇咩後果──記小過記大過,對一啲根本唔care讀書既學生泥講,有咩恐嚇力呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 又咁講,其實記小過記大過,對一d care 讀書0既學生黎講,都冇阻嚇力。你記二百個大過都踢佢唔走,如果佢唔打算轉校,校內成績表其實係廢紙,只要佢公開考試考到好成績,學校記左佢d 乜都影響唔到佢入大學。

      刪除
  2. >>>就是掉入授課改作業補課出卷改卷計分授課改作業補課出卷改卷計分這個循環不息的阿鼻地獄了。

    係咪差了備課、開會、乜乜學會、帶課外活動等十大酷刑?

    又又,想問一下教師搭車改卷係咪已經變左習慣呢?同埋學生放四點,老師可以係六點前出到個校園門口係無比的幸運是否屬實呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 備課開會學會帶課外活動呢啲為我黎講唔恐怖嘛哈哈哈,工作量相對細好多,所以冇列出黎。

      搭車改卷,其實我自己就盡量避免,第一,我坐車時都唔睇書就冇時間睇;第二,我唔係幾想人地知道我喺邊度番工。不過,我都真係試過改唔晒好忙周身唔得閒最後喺鐵路或巴士上改卷。我亦識得有老師專係坐車改卷,習慣黎,好似我坐車睇書咁。學生放四點就真係幸運到爆。以我自己學校計,中一中六強制留校到五點半,其他級別有功課留堂班補課講座甚至活動,一般五點半走係好普遍嘅事。至於同事喇喎,呢個睇個人,有人鍾意拎晒啲功課走,又有人鍾意坐喺教員室改完先走。平均五點半至六點走啦,最遲嘅都有三幾個會做到十一點。好癲。以我自己計,onduty ,補課,留校呢啲日子要六點先可以番埋,當我執晒啲野番屋企改,都要清埋張枱。一星期有兩日五點走到嘅,不過多數就會留低做野囉,開會囉。

      刪除
    2. 改唔切又或求其改,其實會有咩後果?係咪都只係你過唔到自己良心嗰關?

      刪除
    3. 改唔切咪交唔到分囉,求其改會查簿見到架嘛。當然,你岩架,好多時候,係過唔到自己嗰關。做我地呢行,任何時候都係憑良心做野。

      刪除